1403/06/30 15:19


498
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:50
در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت
در آستانه 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ، خبرنگاران رسانه های گروهی استان خوزستان از مسجدسلیمان ، زادگاه نفت ، بازدید کردند .

 به گزارش آسماری نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، این بازدید یک روزه با حضور بیش از 40 خبرنگار دفاتر خبرگزاری ها ، وب سایت های خبری ، روزنامه های کشوری و استانی و هفته نامه های استان خوزستان برگزار شد .

 

خبرنگاران در ابتدای این بازدید که با همکاری و هماهنگی روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند .

 

حضور در نشست صمیمانه با مهندس ابراهیم پیرامون مدیرعامل این شرکت که با همراهی سایر مدیران و روسای ادارات در محل باشگاه مرکزی برگزار شد و شنیدن گزارش عملکرد یک ساله این شرکت نفتی برنامه بعدی خبرنگاران استان خوزستان در سفر به مسجدسلیمان بود .

 

یاران رسانه خوزستان سپس به محل چاه نفت شماره یک خاورمیانه رفتند و ضمن شنیدن تاریخچه این چاه از زبان رسول احمدی کارشناس موزه نفت در کنار دکل چاه عکس یادگاری انداختند .

 

خبرنگاران سپس از دو بخش دیگر موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان شامل نخستین کارخانه تقطیر خاورمیانه و نخستین کارخانه گوگرد سازی خاورمیانه بازدید و با تاریخچه پیدایش و شکل گیری صنعت نفت در این منطقه آشنا شدند .

 

یادآوری می نماید طلای سیاه ، برای نخستین بار در خاورمیانه در تاریخ 5 خرداد 1287 از دکل چاه شماره یک مسجدسلیمان فوران کرد و کشف این ماده حیاتی موجب شد تا تأسیسات فرآورش و پالایش و خطوط لوله انتقال آن برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در این منطقه احداث شود .

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمانی کی از 5 شرکت بهره بردار تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که در گستره ای به وسعت 27000 کیلومتر مربع در شمال استان خوزستان و بخشی از استان ایلام فعالیت می کند .