1403/06/30 15:12


503
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:50
گزارش آسماری نیوز از موزه مسجدسلیمان
ویژگی عمده موزه مردم شناسی و باستان شناسی مسجدسلیمان این است که هم حوزه تمدن بختیاری ها و زاگرس نشینان و هم حوزه باستان شناسی را معرفی می کند.

 به گزارش آسماری نیوز , شهرام امید مدیر موزه مردم شناسی و باستان شناسی مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما  در خصوص ویژگی های موزه مسجدسلیمان اظهار داشت : ویژگی عمده موزه مردم شناسی و باستان شناسی مسجدسلیمان این است که هم حوزه تمدن بختیاری ها و زاگرس نشینان  و هم حوزه باستان شناسی را معرفی می کند.

وی افزود : موزه مسجدسلیمان شامل 4 گالری مردم شناسی ,گیاهان داروئی,زاگرس و گالری باستان شناسی است.

شهرام امید ادامه داد : در گالری مردم شناسی موزه  تاریخ بومی مردم بختیاری و سبک زندگی آنها معرفی می شود و در گالری گیاهان داروئی  خواص درمانی گیاهان  معرفی می شود که این گالری  شامل فسیل هائی است که در دنیا کم نظیر هستند .  این فسیل ها در اطراف مسجدسلیمان کشف شده و نشان  می دهد که مسجدسلیمان میلیون ها سال پیش زیر آب  بوده است.

مدیر موزه مردم شناسی مسجدسلیمان گفت : ماکتی که  در بخش گالری زاگرس  به نمایش گذاشته شده   گونه های جانوری که در منطقه زاگرس قرار دارند را معرفی می کند. در بخش گالری باستان شناسی هم اقلام باستانی که در تپه های باستانی مسجدسلیمان کشف شده اند  برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته شده است.

وی تاکید کرد : موزه مسجدسلیمان تنها موزه استان خوزستان است که دارای بخش آموزش و پژوهش بوده و در طول سال کلاسهای آموزشی رایگان در رشته های خوشنویسی ,سفال گری و کامپیوتر در این موزه برگزار می شود.

 

شهرام امید از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در موزه مسجدسلیمان خبر داد و اظهار داشت : به مناسبت ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی و عرضه محصولات فرهنگی در موزه مردم شناسی و باستان شناسی مسجدسلیمان برپا خواهد شد.

 

گفتنی است که موزه مردم شناسی و باستان شناسی مسجدسلیمان در منطقه چهار راه بهداری  قرار دارد و همه روزه از ساعت 8 صبح پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

 

 

 

 

ادامه تصاویر