1403/06/30 17:09


520
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:51
نماینده مسجدسلیمان :
جلیلی: مسجدسلیمان نیاز به خدمات بیشتر دارد وبا توجه به کمبودهای بهداشتی شهرستان تعطیلی هر حوزه خدمات درمانی ضربه ای بر پیکره نیازهای خدماتی مردم است .

 به گزارش آسماری نیوز اولین جلسه شورای اداری مسجدسلیمان در سال 1394 ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری مسجدسلیمان برگزار گردید .

اسماعیل جلیلی نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی  در این جلسه اظهار داشت : سال 93اولین سالی بود که دولت  یازدهم  برنامه خود را برای اداره کشور در دستور کار قرار داد که با فراز و نشیب های جدی در بخش تامین منابع مواجه بود.

 

وی افزود : خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت تا حد امکان برای ایجاد توازن  در مناطق کمتر برخوردار از خدمات زیر ساختی  برنامه ریزی صورت گرفت  و علیرغم همه مشکلات موجود یک اراده جمعی برای تحقق اهدافی که در شهرستان برای توسعه زیر ساخت ها بود گام های نسبتا خوبی برداشته شد هرچند که تا رسیدن به شرایط مناسب  و متوسط استانی و کشوری  همچنان فاصله داریم.

جلیلی ادامه داد : امیدواریم در سال 94 براساس فرمایش مقام معظم رهبری با حفظ شعار سال 93 که نگاه به مدیریت جهادی و تمرکز بر روی فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی است در دستور کار قرار گیرد و  با یک رویکرد همدلانه و همزبانانه گامهای اساسی برای توسعه بیشتر شهرستان برداریم.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت : دولت در سال 93 تلاش کرد تا در حوزه سیاست خارجی  از شرایط تلخی که نظام استکباری با تهدید و تحریم   برای ما ایجاد کرده بود خارج شود  و اگر چه استراتژی دولت در سیاست خارجی یک نصاب آرامی را در کشور حاکم کرد اما علیرغم کند شدن نرخ تورم و توجه به شرایط اقتصادی برای کمک به تولید  همچنان گرانی آزار دهنده است و ظرفیت واحدهای تولیدی بیکار مانده  و بیکاری همچنان بحران اول در حوزه داخلی است.

 

عضو هیات رییسه  کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد : معمولا دولت ها در سال دوم شان دچار مشکلات جدی می شوند  و با فاصله ای که بین تحقق شعاراز لحاظ   نظری و عملی وجود دارد موجب می شود که دولت در تحقق شعار های خود دچار مشکل شده و این عدم تحقق شعارهای دولت باعث ایجاد شکاف بین مردم  و دولت می شود  که اگر در این حوزه تلاش نشود می تواند نسبت به دولت ها بدبینی ایجاد کند و برای پیشگیری از این بدبینی  باید پایبندی خودمان را نسبت به شعار سال حفظ کنیم.

 

جلیلی با تاکید بر اینکه  نگاه ما در سال 94باید افزایش در همه شاخص ها باشد افزود :  برای تعالی کشور باید همگی منسجم و بدون حواشی که معمولا در سالهایی که انتخابات وجود دارد بر جامعه حاکم می شود  کار کنیم و مدیران  شهرستان هم در سال 94 اولویت اول و اخرشان کار باشد و اجازه دهند فعالیت های سیاسی را گروه ها و جریان های سیاسی  شناسنامه دار که برای این کار زائیده شده اند دنبال کنند .

 

نماینده مسجدسلیمان از افزایش 100درصدی بودجه شهرستان در سال گذشته خبرداد و اظهار داشت : در سال 93 شرایط بودجه  ما نسبت به متوسط استان بیش از 100درصد افزایش داشته است که اگر از این منابع محدودی که  در شرایط سخت اقتصادی در اختیار ما قرار می گیرد  استفاده بهینه کنیم مردم به بخشی از خدماتی که از دولت انتظار دارند دست می یابند.

 

جلیلی با اشاره به کاهش سهم درآمدی دولت ازمحل فروش نفت خاطرنشان کرد : نگرانی جدی در سال 94 این است که فشار اقتصادی بر مردم افزایش یابد. در سال 94 سهم درآمدهای دولت از محل فروش نفت از حدود 50 درصد به حدود 20 درصد کاهش یافته است که این کاهش اثر خود را بر درآمدهای مالیاتی که  از جیب مردم  است  و بر پروژه های عمرانی خواهد گذاشت که البته تمهیداتی اندیشیده شده  تا چتر حمایتی مالیاتی برای  اقشار کم درآمد گسترش یابد.

 

اسماعیل جلیلی با اشاره به خسارت های سیل  در ابتدای سال 94 گفت : با توجه به خشکسالی در سال 93 بارندگی های اخیر نعمت های بسیاری  در حوزه آب و هوایی و شکوفایی طبیعت برای منطقه ما داشت  که این بارندگی ها و جاری شدن سیل با خساراتی هم در زیر ساخت های ما در حوزه آب  ,برق,  راه و  کشاورزی همراه بود  که باید برای جبران این خسارت ها بیشتر تلاش کنیم.

 

جلیلی در خصوص نگرانی مردم از تعطیلی ساختمان قدیم بیمارستان 22بهمن  تاکید کرد :  هیج واحد درمانی در این شهر تعطیل نخواهد شد.  مسجدسلیمان نیاز به خدمات بیشتر دارد  وبا توجه به کمبودهای بهداشت , و درمان  شهرستان تعطیلی هر حوزه خدمات درمانی ضربه ای بر پیکره نیازهای خدماتی مردم است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت :ردیف بودجه ای احداث ساختمان جدید بیمارستان  شرکت نفت که چندین سال معطل مانده است  نهائی شده و بزودی شاهد آغاز عملیات احداث این بیمارستان خواهیم بود.