1403/06/30 16:02


521
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:51
امام جمعه مسجدسلیمان :
حجت الاسلام امینی : در هیچ شهری مثل مسجدسلیمان این همه پدیده نا هنجار خودکشی رخ نمی دهد . خودکشی که دلیلش اقتصادی نیست و عمدتا فرهنگی است .

 به گزارش آسماری نیوز حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در جلسه شورای اداری شهرستان  با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال دولت و ملت , همدلی و همزبانی توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت : با همدلی که در سال گذشته بین مدیران شهر ما برقرار بود سال 93 در منطقه ما پیش در آمدی  بر شعار  امسال  با عنوان همدلی و همزبانی بود.

 

امینی  افزود : مسجدسلیمان معجونی از تلخی ها و شیرینی هاست . در هیچ کجای کشور  شهری به این پیچیدگی نداریم اما مایه خوشحالی است که مردم و مجموعه ها پر امید هستند . باید قبول کنیم ساختار شهری مسجدسلیمان هنوز هم کامل نیست . در کدام شهر  بوی گاز اینطور مردم را آزار می دهد  و اینقدر ساخت و ساز غیر مجاز  انجام می شود ؟

 

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به فرصت سوزی ها در مسجدسلیمان ادامه داد : در مجالس فاتحه اینقدر فرصت سوزی می کنیم  و  وقتی مراسم های ما عاری از توصیه  و ترس از قبر و قیامت باشد خروجی اش این است که با وجود این همه سرمایه دار حتی  یک وجب وقف در مسجدسلیمان نداریم .  بختیاری داریم که  5 دکل  ملی حفاری دارد  یا دیگری که یک قلم از دارایی اش 300تریلر است  اما دریغ از یک وجب وقف .

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان خاطرنشان ساخت :  فرهنگ وقف و نذر در جامعه  از بین رفته  و مردم فقط  می گویند دولت برایمان چه کرد ,در فرهنگ دینی ما کلمه دولت یکبار هم نیامده و هرچه گفته شده بار روی ملت است . ما با ملت انقلاب کردیم و با ملت جنگ را اداره کردیم   چند دولت هم نمی توانست 6 ماه از این جنگ را اداره کند.

 

حجت الاسلام امینی با اشاره به آمار خودکشی ها در سال 93 تاکید کرد : براساس آمار آخر سال به نسبت جمعیت مسجدسلیمان   در هیچ شهری  مثل مسجدسلیمان  این همه  پدیده نا هنجار خودکشی  رخ  نمی دهد .  خودکشی که  دلیلش  اقتصادی نیست و عمدتا فرهنگی است , چه کسی باید فرهنگ سازی کند؟ این وظیفه ی ما و شما مسئولین است که باید اثرگذار و فرهنگ ساز باشیم.