1403/06/30 16:04


524
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:51
مدیر جهاد کشاورزی مسجدسلیمان:
حسین پور : سیلاب های ناشی از شدت بارندگی ابتدای سال جاری باعث شد که کشاورزان این شهرستان علاوه بر خشکسالی دوباره خسارت ببینند.

 به گزارش آسماری نیوز  ناصر حسین پور مدیر  جهاد کشاورزی مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : سیلاب های ناشی از شدت بارندگی ابتدای سال جاری  باعث شد که کشاورزان این شهرستان علاوه بر خشکسالی دوباره خسارت ببینند و   خسارات سنگینی  به دامداران و زمین های کشاورزی  وارد شود .

 

وی افزود : این خسارات شامل از بین رفتن 10 کیلومتر جاده بین مزارع ,از بین رفتن 50هکتار از اراضی زراعی حاشیه رودخانه ها ,از بین رفتن 6هکتار باغ و 300هکتار مزرعه گندم و جو در منطقه جریک  و تاچکر , تخریب 30ساختمان واحد سنتی دام ,خسارت شدید به 4000فروند کندو عسل ,  خسارت به 50هکتار از مزارع سبزی  و صیفی  و از بین رفتن چند راس دام می شود  که  براساس  بررسی های  انجام شده  خسارت مالی این سیلاب در مجموع 3میلیارد و 250میلیون تومان  برآورد شده است.

 

  حسین پور تاکید کرد :  گزارش خسارت این سیلاب  برای  سازمان  جهاد کشاورزی استان خوزستان  ارسال شده و امیدواریم  با تامین اعتبار  به موقع  بتوان خسارت وارد شده به دامداران و کشاورزان  را جبران کرد.

 

گفتنی است که کاهش چشمگیر بارندگی در فصل زراعی سال 93 و خشکسالی ناشی از آن نیز خسارات سنگینی را به کشاورزان این منطقه وارد کرده است.