1403/06/30 16:28


531
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:51
جای خالی نام مسجدسلیمان در تقویم کشور
جلیلی : برداشت نفت از چاه مسجدسلیمان در طول 100 سال اخیر تاثیر زیادی بر روی منافع درآمدی و به چرخه درآوردن صنعت نفت ایران داشته و به این دلیل قرار است 5خرداد به عنوان روز مسجدسلیمان در تقویم ثبت شود.

 به گزارش آسماری نیوز اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان ,شهر اولین های ایران در تاریخ 5خرداد 1287  شمسی به نفت رسید و سرآغاز تحولی نو در اقتصاد ایران و منطقه خاورمیانه شد و بر همین اساس 5 خرداد را به عنوان روز مهمی  در تاریخ کشورمان و کشورهای خاورمیانه رقم زد.

 

 روز 4 خرداد ماه سال گذشته (1393) اسماعیل جلیلی نماینده محترم مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی  در نشستی خبری با خبرنگاران  اظهار داشت : فردا مصادف با اکتشاف  اولین چاه نفت در کشور ایران و  خاورمیانه  در شهر مسجدسلیمان است که این اکتشاف نقطه عطفی در صنعتی شدن کشور و استفاده از صنایع زیرزمینی به دستور دولت وقت است.

 

جلیلی  ادامه داد : اهمیت این روز به لحاظ تاثیرگذاری آن است، چرا که پس از فوران اولین چاه نفت که به نام چاه شماره یک در مسجدسلیمان قرار دارد، کشور در مسیر اقتصاد ملی و صنعتی شدن قرار گرفت و امروز 108 سال از اولین برداشت ما از چاه‌های نفت می‌گذرد و همچنان فعالیت‌های نفتی در مخازن نفت و گاز ادامه دارد و حدود 60 تا 70 درصد بودجه امروز کشور را تامین می‌کند.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان با بیان اینکه 600 چاه نفت در مسجدسلیمان قرار دارد، گفت: البته همه این چاه‌ها فعال نیستند، اما برداشت نفت از چاه مسجدسلیمان در طول 100 سال اخیر تاثیرگذاری زیادی بر روی منافع درآمدی و به چرخه درآوردن صنعت نفت ایران داشته و به این دلیل قرار است فردا (5خرداد ) به عنوان روز تاریخی تاثیرگذاری نفت در اقتصاد ملی کشور تحت عنوان روز مسجدسلیمان نامگذاری شود.

 

جلیلی با اشاره به ثبت روز 5 خرداد به نام روز مسجدسلیمان در تقویم گفت: قرار است فردا (5خرداد 1393)  نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه‌های مجلس برگزار شود و به دست رئیس مجلس، برخی از وزرای دولت، مدیران نفتی و نمایندگان مجلس افتتاح شود و انشاءالله از امسال روز مسجدسلیمان در تاریخ اقتصادی و تقویم  فعالیت‌های سالیانه کشور ثبت خواهد شد.

اما امروز 17 فروردین سال 1394 در حالی که  10 ماه از این وعده نماینده محترم شهرمان می گذرد اگر نگاهی به تقویم سال جدید بیاندازیم  اثری از نام  مسجدسلیمان در این تقویم دیده نمی شود و اصلا مناسبتی به نام این روز در تقویم ملی کشورمان به ثبت نرسیده است.

پی نوشت :

امید است نماینده محترم قبل از اعلام رسمی چنین اقداماتی  از تائید شدن و نهائی شدن آن توسط نهادهای مربوطه مطمئن شوند و سپس آنرا به طور رسمی اعلام نمایند.