1403/06/30 16:24


534
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:51
به بهانه روز جهانی بهداشت
وضعیت بهداشت در سطح محلات و مناطق مختلف مسجدسلیمان اعم از مناطق مسکونی ,خیابان ها و بازارچه ها شرایطی نامطلوب و در برخی نقاط در حد هشدار و فاجعه است .

 به گزارش آسماری نیوز همه ساله روز 18 فروردین (7 آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود .

اهمیت بهداشت عمومی و سلامت شهروندان یک جامعه موضوعی نیست که براحتی بتوان از کنار آن عبور کرد و از  مشکلات موجود در بهداشت  جامعه چشم پوشی کرد.

 

وضعیت بهداشت در سطح محلات و مناطق مختلف مسجدسلیمان اعم از مناطق مسکونی ,خیابان ها و بازارچه ها شرایطی نامطلوب و در برخی نقاط در حد هشدار و فاجعه استکه برای تائید این ادعا تصاویری از وضعیت اسف بار بهداشت در برخی از نقاط شهرمان را  در زیر مشاهده  می کنید.

 

این تصاویر تنها بخشی از وضعیت اسف بار بهداشت سطح شهر مسجدسلیمان و تنها چند منطقه انگشت شمار مسجدسلیمان است .

 

آقای احمد کاشانی از اهالی منطقه کوی شهید  شاپور حسن زاده (دره شوشتری ها)  در گفتگو با خبرنگار ما گفت  :  نبودن  سطل زباله  در محله ما  و نیامدن  ماشین جمع آوری زباله  شهرداری  به این منطقه  ساکنین را   مجبور  کرده تا   زباله های خود را  به صورت غیر بهداشتی  در دره رو باز  فاضلابی که از  کنار  منازل  مسکونی  عبور می کند تخلیه کنند  که  وجود همین دره  رو باز فاضلاب نیز  مشکلات بهداشتی  و زیست محیطی  را هم برای ساکنین  این منطقه مسکونی  ایجاد کرده است .

 

تصویر زیر مربوط به محله ای در منطقه فاز یک فرهنگیان هشت بنگله است که فاضلابی به طول بیش از 150 متر از وسط این محله و از مقابل  50منزل مسکونی عبور می کند .

 

 

 

 

 

 

 مسجدسلیمان تنها شهری است که متولی فاضلاب ندارد و هیچ نهاد یا اداره ای مشکلات مربوط به فاضلاب شهروندان را برعهده نمی گیرد و در این میان تنها این مردم مظلوم و فرزندان شان هستند که باید بوی تعفن و مشکلات بهداشتی ناشی  از بی مسئولیتی برخی عزیزان مسئول را تحمل کنند.