1403/06/30 17:11


554
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:52
پایگاه خبری لبنانی " شاهد" در مطلبی به قلم " شربل کریم " نوشت :ایران کشوری مسلمان و شیعه است اما بدون تعصب به رنگ و نژاد و مذهب ، بازوبند کاپیتانی تیم فوتبال خود را بر بازوی بازیکن مسیحی یعنی "آندرانیک تیموریان" می بندد.

 پایگاه خبری لبنانی " شاهد" در مطلبی به قلم " شربل کریم " نوشت : در زمانه ای که کشورها جنگ طایفه ای راه انداخته اند و نژاد پرستی در جهان غوغا میکند ، در گوشه ای از این جهان و در غرب آسیا ، کشوری مثل ایران میتواند حتی الگوی ورزشی جهان قرار بگیرد . بهتر است بگوییم ورزش ایران درس بزرگی به جهانیان آموخت ، که میتوان مسلمان باشید اما فارق از بحث های قومیتی کاپیتان تیم ورزشی یک فرد مسیحی مثل آندرانیک تیموریان باشد .

این پایگاه خبری در ادامه افزود : با اینکه ایران کشوری مسلمان و شیعه است اما بدون تعصب به رنگ و نژاد و مذهب ، بازوبند کاپیتانی تیم فوتبال خود را بر بازوی بازیکن مسیحی یعنی "آندرانیک تیموریان" ببندند .

" شاهد " نوشت : این اتفاق به این دلیل مهم و عجیب است که ورزش اول ایرانیان فوتبال است و این ورزش آنقدر برای ایرانی ها مهم است که ورزشگاه های آن ها مملوء از جمعیت می شود ، مخصوصا اگر یک طرف مسابقه ، تیم ملی ایران باشد .

"شاهد " با اشاره به سابقه خوب ورزش ایران افزود : رسانه های جهان این خبر را بعنوان خبر مهم و خیره کننده منعکس کردند اما این در حالی است که ورزش ایران سابقه بسیار خوبی دارد . با اینکه مسیحی بعنوان اقلیت در ایران هستند اما مسیحی ها در ایران داری تیم فوتبال (آرارات) می باشند .

این پایگاه خبری در پایان نوشت : با همه آن چیزی که توصیف کردیم ، ورزش ایران می تواند الگوی خوبی برای جهان باشد .

 

رهیاب