1403/06/30 17:12


555
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:52
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان:
شیخ رباط اظهار داشت: مسجدسلیمان تنها شهری است که علیرغم اینکه بیش از 1000شهید را تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده اما کمتر تصاویری از شهدا در خیابان های مسجدسلیمان دیده می شود.

 به گزارش آسماری نیوز علیرضا شیخ رباط ریاست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان درگفتگو با خبرنگار ما  در خصوص نقش مردم مسجدسلیمان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت  :  مسجدسلیمان در دوران 8سال دفاع مقدس زیر بمباران دشمن بود و جوانان و مردان این شهر برای دفاع از آرمان ها و ارزش های  کشور اسلامی رهسپار جبهه شدند.

وی  با اشاره به نقش جوانان مسجسلیمان در صف اول جبهه های نبرد افزود : جوانان مسجدسلیمان افتخارات بزرگی  را  در دوران دفاع مقدس  خلق کردند. از جمله این جوانان شهید بهنام محمدی و  سردار محسن رضائی بود که خود از بنیان گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

شیخ رباط   افزود : مسجدسلیمان تنها شهری است که علیرغم اینکه بیش از 1000شهید را تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده اما کمتر تصاویری از شهدا در خیابان های مسجدسلیمان دیده  می شود که این موضوع حاکی از آن است که علیرغم اقدامات انجام شده  در عرصه کار فرهنگی نیاز به کار بیشتری داریم.

 

 وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد :  هدف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  است  و  من معتقدم برای شهدا یا نباید کار کنیم یا بایدخوب کار کنیم.  شهدای ما قهرمانان بزرگ تاریخ ایران هستند که از جان خود گذشتند تا ما امروز استقلال و عزت داشته باشیم   و اکنون وظیفه ماست که  آرمان شهدا را به جوانان و نسل های بعدی معرفی کنیم.

 

شیخ رباط ادامه داد : الگو دهی و سرمشق قرار دادن  ایثارها و آرمان های شهدا  نیازمند انجام فعالیت های فرهنگی گسترده است که باید با استفاده  ظرفیت هایی  روز همچون هنر و رسانه ها  برای حفظ  و انتقال این آرمانها تلاش کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان در مورد برنامه های آتی  این نهاد گفت : قصد داریم تا با همکاری شورای اسلامی و شهرداری مسجدسلیمان نامگذاری معابر و خیابان های مسجدسلیمان  به نام شهدا را  که کمتر خیابانی در مسجدسلیمان به نام این عزیزان دیده می شود در دستور کار قرار دهیم .

علیرضا شیخ رباط خاطر نشان کرد : در بنیاد شهید باید عاشق شهدا و جانبازان بود تا بتوان به این عزیزان خدمت کرد .  جامعه ایثارگری ما جامعه ای بسیار معنوی و دوست داشتنی است  که اگر عاشق آنها نباشیم نمی توانیم به این عزیزان خدمت کنیم.