1403/06/30 18:59


613
تاریخ انتشار: 1394/02/28 02:48
عضو شورای شهر مسجدسلیمان:
حاجت پور : عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری موجب ایجاد یک روحیه بی انگیزگی در پرسنل شهرداری شده و برای دریافت حقوق خود مجبورند هر ازگاهی دست به اعتصاب بزنند.

کوروش حاجت پور عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار آسماری نیوز در خصوص نتایج  دیدار اعضای شورای شهر با مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب گفت : در این دیدار قول مساعد  اجرای یک پروژه 10میلیاردتومانی جهت تعریض و آسفالت خیابان هشت بنگله از ابتدای میدان شهدای نفت تا بازارچه هشت بنگله داده شد که اعتبار اجرای این پروژه  جذب شده است .

 

وی افزود : احداث فضای سبز در مناطقی که در طرح جابه جایی مناطق آلوده به  نفت و گاز  تخلیه شده اند و پرداخت بخشی از 92میلیارد عوارض چاه های نفت و گاز به صورت نقدی بخش دیگری از ماحصل این دیدار بود  که  تاکنون محقق نشده اند.

 

عضو شورای شهر مسجدسلیمان گفت : اقدام خوبی توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان  با همکاری دانشگاه شهید بهشتی اصفهان  در حال انجام است  که در حال مطالعه در خصوص مناطق ممنوعه  شش گانه در سطح شهر هستند . امکان صدور مجوز ساخت و ساز در  این مناطق بدلیل قرار داشتن در حریم چاه های نفت  وجود ندارد  که در این طرح مطالعاتی قرار است حریم چاه ها به طور دقیق مشخص شود و در نقاطی که امکان ساخت و ساز وجود دارد  مجوز ساخت و ساز صادر شود.

حاجت پور با انتقاد از اجرای نادرست طرح جابه جایی مناطق آلوده گفت : متاسفانه اجرای این طرح به طور مطلوبی انجام نشد و جابه جایی پراکنده در برخی مناطق  موجب بوجود آمدن ناهنجاری های اجتماعی در این مناطق شده است. علاوه بر این ساکنین شهرک ولی عصر (ع)  هم با مشکلات و کمبودهایی از قبیل عدم دسترسی به بازارچه خرید و مشکلات فنی در ساختمان ها مواجه اند.

این عضو شورای چهارم در مورد عملکرد شهردار مسجدسلیمان گفت : توان شهردار مسجدسلیمان بیش از این نیست  . شهر مسجدسلیمان نیاز به فردی دارد که انگیزه کار  داشته باشد و بتواند چالش ها را مهار کند که به نظر من شهردار مسجدسلیمان چنین ظرفیتی ندارد. البته مشکل اساسی در خود شورا است که باید به فکر مردم و چاره اندیشی باشد.

 

وی ادامه داد : شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی   مدیریت ضعیفی از خود نشان داده  است , بطوریکه مراحل انجام  یک پروژه معمولی که نهایت یک ماه انجام می شود  چندین ماه به طول می انجامد که علت اصلی اش عدم نظارت و سرکشی دقیق شهردار است .

 

 

حاجت پور در پاسخ به این سوال که نقش نظارتی شورا بر پروژه های عمرانی چگونه بوده است گفت :  البته بنده نظارت شورا را تایید نمی کنم و ایده آل نمی دانم اما ضعیف هم نیست .با توجه به عملکرد ضعیفی که سیستم شهرداری  دارد شورا هم بیش از این نمی تواند نظارت کند  با این حال خیلی از مشکلات از سوی شورا به شهرداری اعلام می شود اما متاسفانه پیگیری نمی شود.

 

حاجت پور اظهار داشت : عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری  موجب ایجاد یک روحیه بی انگیزگی در پرسنل شهرداری شده و برای دریافت حقوق خود مجبورند هر ازگاهی دست به اعتصاب بزنند که در این خصوص میطلبد  شهردار بیش از گذشته به دنبال جذب اعتبارات باشد.

 

عضو شورای شهر در رابطه با علت تعطیلی جایگاه cngشهرداری افزود :  علیرغم درآمد حدود 240میلیونی که این جایگاه در طول یک ماه دارد  و یکی از منابع درآمد پایدار برای شهرداری است اما این جایگاه گاز حدود یک ماه است که  بدلیل نپرداختن بدهی به  شرکت گاز و سازمان برق  تعطیل شده است .  درآمد این جایگاه کجا رفته است  ?

 

کوروش حاجت پور خاطرنشان کرد : بدلیل عدم مدیریت صحیح شهرداری مسجدسلیمان که خود دارای کارخانه آسفالت و سنگ شکن  است   آسفالت مورد نیاز خود را از شهردیگری خریداری می کند که باعث افزایش هزینه می شود.