1403/08/01 12:53


66
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:26
حجت الاسلام امینی
خطیب نماز جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن عید خجسته مبعث حضرت رسول اکرم (ص) این عید را جز 4 عید برجسته جهان اسلام خواندند و افزودند:

 آسماری نیوز

به گزارش آسماری نیوز  خطیب نماز جمعه شهرستان  در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن عید  خجسته مبعث حضرت رسول اکرم (ص) این عید را جز 4 عید برجسته جهان اسلام  خواندند و افزودند: پیامبر وقتی از سوی خدا به او وحی نازل که شد بستگان  خود و بزرگان طوایف را  دعوت کن و پیامبری خود را به آنها اعلام کن ,حضرت رسول وقتی رسالت خود را به انها اعلام نمود تنها کسی که  به او ابراز ارادت کرد و دعوت  رسول خدا را پذیرفت کسی نبود جز حضرت  امیر المونین (ع).

وی افزود: پیامبر می دانست اگر راه او با امامت و ولایت  ادامه پیدا نکند قران  بر روی  زمین خواهد ماند و کسی به قران عمل نخواهد کرد .همین چیزی که امروزه در جهان اسلام شاهد   آن هستیم که به قران عمل نمی شود ولی به فرمایشات آمریکا عمل می شود که این نشان از بیماری جهان اسلام است .از سازمان ملل حساب می برند اما از خدای تبارک و تعالی حساب نمی برند , روی جنگ افزارهای تولیدی غرب حساب باز می کنند اما کسی روی آحاد میلیاردی مسلمانان حساب باز نمی کند.

امینی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی  تمام عربهای مسلمان  از مردم ایران به عنوان برادران یهود یاد می کردند  در حالی که ما برادران یهود نبودیم بلکه حاکمان وقت برادران یهود بودند زیرا شاه نفت را می فروخت  و پولش را سلاح می خرید و در اختیار اسرائیل قرار می داد برای شلیک در سینه فلسطینی ها  و مسلمانان مظلوم.اما امروز به برکت  بعثت امام امت و ادامه راه امام توسط جانشین به حقش مسلمانان جهان  ما را برادران واقعی می دانند  و به ما ایمان دارند .

امینی در ادامه  ضمن تسلیت فرارسیدن  ساالروز وفات امام موسی کاظم(ع) به محضر امام زمان  و شیعیان به بیانات کوتاهی از زندگی آن حضرت پرداخت و افزود : یکی از جلوه های امام موسی کاظم (ع) که باب دل امروز ماست  فرزندان  آن حضرت هستند که  ایشان حدود17فرزند داشتند  که این فرزند آوری حضرت الگوییست برای امروز جامعه ما .

همانطور که  رهبر معظم  انقلاب در باب سیاست های کلی  جمعیت فرمودند: کشور ما طرفیت 150میلیون نفر جمعیت را دارد و بعد از رسیدن به این تعداد باید  سیاست های کنترل جمعیت داشته باشیم  تا در آینده کشور دچار پیری جمعیت نشود و این افزایش جمعیت سبب اقتدار آینده ملت ایران است.

وی با تبریک سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس افزود:  تبریک عرض می کنم  به مناسبت فتح خرمشهر , امام فرمود "خرمشهر را خدا ازاد کرد" , خدا به دست بازوان توانمند جوانان این مملکت خرمشهر را ازاد کرد .

امینی  با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 تصریح کرد : تشکر می کنم  از مسئولان هسته ای و وزیر امور خارجه  و معاونش که  هما نطور که رهبر انقلاب فرمودند  اینها دیپلمات های انقلابی هستند  واقعا از این ازمایش سربلند بیرون آمدند و بر سر میز مذاکره با رعایت خط قرمزها نشان دادند که فرزندان این مملکت از هر سلیقه و حزبی که باشند  روی آرمانهای انقلاب با دشمن معامله نمی کنند  و گرچه  مذاکرات دستاوردی نداشت ولی با غرور و بدون دادن کوچک‌ترین امتیازی با سربلندی به میهن اسلامی برگشتند .

از آقای روحانی رییس جمهور می خواهیم که  حول ابلاغ دستور سیاسته های اقتصاد مقاومتی حرکت کنند  و مطمئن باشند مردم دعا گو  و حامی شان خواهند بود.

امینی یاد آور شد : از جناب مقتدایی  استاندار خوزستان که مردی خیر خواه و مستضعف گرا هستند برای توجه و عنایت ویژه خود  و معاونینش نسبت و  اهتمام ویژه ای که  به منطقه ما  دارند تشکر می کنم که یکی ازمهمترین آنها مسئله راه اندازی دوباره  اولین فرودگاه ایران در مسجدسلیمان است.   این افتتاحیه ها امید را در بین جامعه ما افزایش می دهد .همچنین بحث کارخانه  آلومینویم که زیر نظر مستقیم جناب استاندار  و با همت فرماندار و نماینده شهرمان  در حال پیگیری است.

امینی تصریح کرد: به سهم خودم هشدار می دهم به همه مسئولان و دلسوزان شهرستان نسبت به ساخت و سازها یک احساس نگرانی دارم  که این ساخت و سازها باید نقشه راهی برایش تعریف شده  و حساب شده باشد. اعتراض های زیادی از سوی شهروندان نسبت به ساخت اپارتمان در محلات وجود دارد  زیرا فرهنگ نجیب و عفیف  بختیاری  ما اجازه نمی دهد که اینقدر بر خانه های هم مسلط باشیم و بایدحد ومرزی وجود داشته باشد . گرچه همین ساخت و سازها و اپارتمان سازی ها مقدار زیادی در تغییر و زیبا سازی چهره شهر موثر بوده  و مایه درامد زایی هم شده است .

حجت الاسلام امینی در پایان اظهار داشت : مسجدسلیمان  امروز ما نیاز به همدلی و همگرایی دارد,  حاشیه سازی ها نسبت به گذشته کمتر شده  و مسجدسلیمان  تا حد زیادی در بصیرت و فرهنگ اوج گرفته است و  شاهد تعامل سازنده  ای هستیم که باید به این فضا دامن بزنیم ,باید قانون و اخلاق گرایی در بین همه  رعایت شود ,نباید مثل گذشته باشد که برخی  خواص گردن کلفت هر جور که می خواهند فریاد بزنند .  انشالله همه دست به دست یکیدیگر  بدهیم  و حول محور اخلاق  و قانون  حرکتی رو به جلو  برای ساختن مسجدسلیمانی آباد و  زیبا  داشته باشیم.