1403/08/01 12:57


72
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:27
امام جمعه مسجدسلیمان:
حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و بیان اهمیت این ماه که با قدوم مبارک ائمه و امامان هم فضایل این ماه بیشتر شد اظهار داشت : روزه گرفتن و دعا و توبه و استغفار از جمله اعمال مهم این ماه است و بر لزوم استفاده مردم از این فرصت تاکید کرد .

آسماری نیوز

به گزارش آسماری نیوز حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و بیان اهمیت این ماه  که  با قدوم مبارک ائمه و امامان هم  فضایل این ماه بیشتر شد اظهار داشت : روزه گرفتن و دعا و توبه و استغفار  از جمله اعمال مهم این ماه است و بر لزوم استفاده مردم از این فرصت تاکید کرد .

وی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام حسین (ع) و روزپاسدار افزود: یکی ازدهها فضیلت سپاه وپاسداران ولایت مداری آنهاست که در این سالهای بعد  از انقلاب هیچ گاه از راه ولایت و امامت و ولی فیقه خارج نشده اند ,هرکجا که هیچکس برای یاری نبود سپاه وسط میدان بود و با مدیریت توده های میلیونی بسیج  بحران ها را مهار کرد.

امینی  همچنین با اشاره به روز ولادت حضرت  ابوالفضل و تبریک به جانبازان بزرگترین افتخار جانبازان را جانباز بودن رهبرمعظم انقلاب دانست و خاطر نشان کرد : جانبازها افرادی بودند که در فتنه 88  با کپسول اکسیژن  و ماسک بر روی صورت دروسط میدان  مبارزه بودند  .

خطیب نماز جمعه با اشاره به قیام 15خرداد افزود : قیام 15خرداد روزی بود که امام خیلی به این روز حساس بود و در این روز ما رشد سیاسی و بصیرتی پیدا کردیم  و شاه رسوا شد و  روحانیت و مردم منسجم شدند .درست است امام بین ما نیست اما اندیشه های تابناک او در22جلد صحیفه امام است و لذا از همه سران نظام و مردم می خواهیم تلاش کنند از اندیشه تابناک امام خارج نشوند.صحیفه امام سند به حقی است که باید موسسه نشر آثار امام با دقت بیشتری از این اندیشه ها محافظت کند.

وی خاطر نشان کرد : به عنوان یک طلبه  از موسسه نشر آثار امام خمینی (ره)  انتقاد می کنم وهمینطور به حاج حسن خمینی به عنوان مسئول این موسسه  که چرا برخی افرادی که به امام توهین کردند  در بعضی از مناصب جای می گیرند که یکی از آنها  معاون دانشگاه ازاد شده که بدترین اهانت ها را از سال 88 به بعد به امام داشته در حالی که حاج حسن خمینی جز هیات امنا دانشگاه ازاد هستند چطور همچین اجازه ای داده اند.

امینی عنوان داشت :اگر به من بگویند دل نگرانی  شما بعد از رحلت امام(ره) چیست می گویم فاصله گرفتن برخی خواص که منافقانه سنگ امام را به سینه می زنند اما بدانند که ملت و امت امام بیدار و بصیرند  و بر این باورند که امروز نگهبان و پاسدار اصلی اندیشه های امام خمینی(ره) حضرت امام خامنه ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به دولت توصیه می کنیم به فرمایشات رهبری بیشتر توجه کنند. حرف دست اول رهبر انقلاب پرداختن به اقتصاد مقاومتی است .همینطور به مجلس که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس  فرمودند از خط مبارزه فاصله نگیرید, ما نماد مبارزه ایم نباید فریب بخوریم  و اجازه ندهیم ما را تحقیر کنند باید مثل امام درخط مبارزه باشیم.

امینی با اشاره به اعدام یکی از مفاسد اقتصادی در هفته گذشته افزود: از قوه قضاییه می خواهیم درمبارزه  با فساد های اقتصادی  منتظر دولت نباشند و خودشان به عنوان مدعی عموم وارد قضیه شوند درست است در فشار هستند  ولی نباید بترسند چون ملت پشت سر آنهاست.باید ببینند اینها چه کسانی هستند  که هزار هزار میلیارد به بانک ها بدهکارند  اما جوانان ما برای گرفتن وام ازدواج معطل هستند .

حجت الاسلام امینی با اشاره به شایعه حمله وهابی ها و ربودن دختران و آزار و اذیت انها افزود: شایعه است و ریشه در عربستان دارد که در عربستان این اتفاق توسط حاکمان سلفی و وهابی دستگاه  حکومتی رخ داد. تلفن های زیادی در این رابطه  به من شد که وهابی ها حمله کردنداما شایعه ای بیش نیست  گرچه به نظرمن با این آمار کاهش جمعیتی  ممکن است سی سال اینده همچین اتفاقی رخ دهد زیرا اگر کفه جمعیت تشیع و غیر تشیع  برگشت ممکن است در منطقه  ما هم امنیت تهدیدشود و نسل جوان باید با یک فکر بلند و اینده نگر به فکر امنیت و اقتدار آینده نظام باشند  

در حاشیه نماز جمعه این هفته سرهنگ علی جوانی فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان طی سخنانی به بیان خدمات سپاه پاسداران در بخش های مختلف کشور پرداختند.