1403/06/29 05:32


77
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:27
امام جمعه موقت اهواز در مسجدسلیمان:
حجت الاسلام حاجتی که برای شرکت در مراسم همایش حماسه امام خمینی (ره) و بیداری بشر معاصر به مسجدسلیمان آمده بود طی سخنانی با اشاره به اهمیت ادامه راه امام خمینی (ره) وشناخت شخصیت امام افزود:

 آسماری نیوز

 نیوزحجت الاسلام حاجتی که برای شرکت در مراسم  همایش حماسه امام خمینی (ره) و بیداری بشر معاصر به مسجدسلیمان آمده بود طی سخنانی با اشاره به اهمیت ادامه راه امام خمینی (ره) وشناخت شخصیت امام افزود:

25سال از رحلت امام خمینی می گذرد اما ما امام را به درستی نمی شناسیم ,جوانان و روحانیت و همه ما باید همت کنیم اینگونه جلسات را برای شناخت بیشتر امام و راهش افزایش دهیم,بزرگ مردی که دنیا 25سال بعد از رحلتش اعتراف می کند او را نشناخته است.

حاجتی ادامه داد:یک روزنامه نگار معروف مصری می گفت  کاری که امام شما انجام داده را نمی دانید,نفوذ وعظمتی که امام به ایران شما داده  را نمی دانید.به این دلیل که زمانی آرزوی پادشاهان ایرانی  این بود که نفوذ امپراطوری ایران  به سواحل مدیترانه برسد اما این اتفاق در زمان هیچ پادشاه ایرانی رخ نداد ولی در زمان امام شما  این اتفاق رخ داد و امروز سواحل مدیترانه محل و مرکز نفوذ  استراتژیک ایران شما است, امروز حرف امام شما را در سوریه و ترکیه و دیگر نقاط می خوانند .

این واقعیت است و ما می بینیم امروز در کشور عراق  که هشت سال جوانان ما در مقابل فتنه و تهاجم او مقاومت کردند در شهر نجف مراسم سالگرد برای امام خمینی برگزار می شود.

مدیر حوزه های علمیه خوزستان ادامه داد: رسالت است امروز امام را معرفی  کردن و گفتگو پیرامون شخصیت امام  و باید گفتمان امام پژوهی را در کشور نهادینه کنیم.باید بترسیم از روزی که در مشکلات خودمان دست و پنجه نرم می کنیم و در غفلت هستیم  و از حوزه نفوذ بیداری بشر غافلیم و هنگامی چشم باز خواهیم کرد که دیگر امت ها در پیروی امام از ما سبقت بگیرند وکارمان  به جایی برسد که پیروان حضرت امام در خارج از مرزها هوشیار تر و مقتدر تر از ما برای دفاع از امام امت به صحنه بیایند و لذا ما باید معرفتمان را به امام راحل بیشتر از گذشته کنیم.

امام جمعه موقت اهوازعنوان داشت:نشریه آمریکایی نیویورک تایمز اخیرا در تحلیل خودش نوشت امروز آمریکا بعد ازانتخابات سوریه باید قبول کند که در مقابل حوزه نفوذ ایران در مدیترانه شکست خورده است.آمریکا و اروپا و دیگر کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس  همه و همه دست به دست هم دادند تا حوزه نفوذ ایران  را محدود بکنند  و نظام سوریه را سرنگون بکنند و جبهه مقاومت لبنان را محاصره بکنند تا از طریق داعش و جبهه النصره  به عراق بیایند و نوری المالکی را ساقط بکنند  و به خیال خودشان به ایران بیایند الان با یک جبهه جدید مواجه شده اند که تصاویر امام و مقام  معظم رهبری در تمام خیابان های سوریه و عراق  نصب شده است.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به اینکه دنیای آینده دنیای امام است وجهان آینده جهان بشر بیداراست و در حال پیوند خوردن با اسلام است افزود:باید فرمول امام را سرلوحه خود قرار دهیم تا از این راه جدا نشویم و با امام هم پیمان بمانیم.راه امام چهار بخش دارد که  عبارت است از ایمان به خدا ,قیام در راه خدا , مبارزه واستقامت.

وی ادامه داد: اگر پشت سر رهبری  و ولایت فقیه قدم برداشتیم و  تهدیدهای دشمن ما را متزلزل نکرد این نشانه قیام در راه خداست و باید برای دنیایمان درست قدم برداریم همانطور که برای دین باید درست قدم برداریم .برای دنیا قدم بر می داریم چون دینمان سفارش کرده و از مصادیق قیام در راه خدا است.

وی اظهار داشت: همانطور که رهبری فرمودند اهل مبارزه باشید, مبارزه یعنی در مقابل دشمن ایستادن همانطور که امام  راحل در مقابل رژیم شاه ایستاد و درسخنرانی فرمود: منفورترین آدم در بین مردم ایران رییس جمهور آمریکا است و این یعنی مبارزه.

استقامت چهارمین شرط است که ما را در راه امام نگه می داردکه مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است.باید اهل مبارزه باشید تا در مقابل تهدید دشمن کم نیاورید.

 استقامت را مسلم حاتمی جانشین گردان سلمان مسجدسلیمان انجام داد که به رزمنده ها گفت حمله می کنیم و خط بعثی ها را می شکنیم .باید استقامت را از شهید حمید قربانی که یک یا دو ماه بین خط نیروهای خودی و دشمن گیر افتاده بود یاد گرفت که اینها  همه مصادیق استقامت هستند .امام فرمودند مقاوم باشید و بر خود اتکا کنید  و پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد. استقامت بکنید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند  و مبارژه بکنید که ملائکه به شما کمک خواهند کرد.

حاجتی خاطرنشان کرد: ما باید در دوسنگر مبارزه کنیم .باید فرهنگ دینیمان را در شهرستان تقویت کنیم ومساجد را آباد ,حوزه های علمیه با عظمت تر و نماز جمعه با شکوه تر شود . در بخش دوم مبارزه به دنیا اعلام کنیم پای رهبرمان استقامت می کنیم  واین ملت با مشت محکم بر دهان دشمنان ولایت خواهد کوبید .