1403/06/29 05:51


79
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:27
امام جمعه مسجدسلیمان:
امینی تصریح کرد: اقایان عزیز وزارت نفت و گاز حقوقمان را پرداخت کنید.ای کاش نمایندگان خوزستانی ها در مجلس شورای اسلامی بجای پیگیری دو درصد از نفت برای عمران خوزستان بدنبال استعصال ارزش افزوده نفت و گاز می رفتند.

 آسماری نیوز

به گزارش   آسماری نیوز حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان با تبریک فرارسیدن ولادت پر میمنت ,امید بخش ونجات بخش منجی عالم بشریت  حضرت امام عصر مهدی ال محمد همه نمازگزاران را به تقوا پیشگی و پرهیزگاری و آمادگی برای جان نثاری در راه اسلام و قران که شعار مورد نظر امام عصر است دعوت کرد.

امینی گفت :از خدا می خواهیم که طبق بشارت های قرانی مردم عزیز ما نزدیک ترین امت به امام زمان باشند چنانکه در روایات آمده که چهارچوب دولت امام زمان افسران جوان و دلیر ایران زمین هستند وما جز کشورهایی هستیم که بیشترین مسئولیت را نسبت به امام زمان داریم. روایت داریم اگر کسی در معرفت به امام زمان کم بیاورد به مرگ جاهلیت که شرک و کفر خواهد بود مرده است.

امینی خاطرنشان کرد : گهگاهی میبینم که در فلان نظام آکادمیک کشور فرقه ای بوجود آمده و به امامت حضرت علی تشکیک وارد می کند, به امامت امام زمان تردید وارد می کند و بعضی احکام اسلامی را مسخره می کنند اینها افرادی هستند که از بیرون کنترل می شوندو پول می گیرند .

وی یادآور شد: انجمن حجتی که حضرت امام آنرا به زباله دان تاریخ انداخت اما  امروز دوباره می بینم دارد نفس میکشد  و در حال بازیابی و احیا خود است که نشان می دهد اندیشه ما اندیشه مهمی است.  اندیشه دلدادگی به شب و روز نیمه شعبان و  لیالی قدر ومحرم و صفر که نباید از این ایام و اندیشه درستمان غفلت کنیم.

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان عنوان داشت :باعث خوشحالی ست که پس از پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه جمعی از نمایندگان مجلس  به سوریه رفته وبه بشار اسد تبریک گفتند که آقای بشار اسد عنوان کردند تمام پیروزیهایمان  را مدیون اجابت توصیه های امام خامنه ای می دانیم .

این موفقیت ها شیرینی و پاداش ثمره زحمت ملت بزرگوار ایران است که بزرگترین آرمان شان تحقق عملی ولایت و امامت در جهان  بوده که گام بزرگی در ایران برداشتند به نام ولایت فقیه  و در این راه بهترین جوانان را هدیه کردند دهها هزار شهید  در ایستادگی هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت :  از همه جوانان  بخصوص جوانان مسجدسلیمان تشکر می کنم  برای ایستگاه های صلواتی و جشن های خیابانی که برای نیمه شعبان برگزار کردند با اینکه خودشان کلی مشکل و گرفتاری دارند . بچه های عزیزی که با برپایی ایستگاه های صلواتی با این همه بی پولی برای دادن شربت با مشکل مواجه هستند باید بیشتر به این مراسمات توجه شود تا فرزندان ما ببینند و امام زمان شان را باور کنند .

امینی با اشاره به روزمستضعفان اظهار داشت: به مناسبت روز مستضعفان تبریک ویژه ای  به مسجدسلیمانمان بگیم که جز مستضعف ترین شهرهای ایران است.

امینی تاکید کرد:  روی گرفتن حق مردم مظلوم مسجدسلیمان پافشاری می کنیم و  یک قلم از چند قلم حقوق از دست رفته مردم مسجدسلیمان عوارضی است که نفت و گاز کشور به شهرما باید پرداخت کندکه سالهای سال است پرداخت نکرده اند.اگر این بدهی پرداخت شود و طلب شهرداری و شورای شهر مسجدسلیمان  را بدهند  گره های زیادی از مشکلات و گرفتاری های شهرمان رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری  و شورای شهرما مشکل درآمد دارد.نمی گوییم  300میلیاردی که  به عنوان مبلغ بدهی عنوان شده را بدهند بلکه حتی  به یک ششم این مبلغ هم راضی هستیم . شورای شهربرآمده از رای مردم است و  یک نهادی مردمی است و کارش صرفا فرهنگی و عمرانی است که نیاز به درآمد و پول دارد.

تیم فوتبال مظلوم نفتون مسجدسلیمان  وارد لیگ سه کشور شده  و در به در دنبال 30میلیون تومان پول برا ی پرداخت هزینه ورودی به این مسابقات است که ندارند پرداخت کنند  و سردرگم مانده اند.در حالی که این تیم اصالتا تیم بچه های این شهر است .

امینی با اشاره به مشکلات بخش فرهنگ و مذهب افزود: در حوزه مذهب واقعا فقیر هستیم ,امام جمعه نبایدبه شخصه درگیر برگزاری مجالس قرانی و دینی شود بلکه  باید  در این مجالس شرکت کند و در جهت برگزاری هرچه بهتر این مجالس  رهنمود بدهد نه اینکه پای تلفن بنشیند برای گرفتن بلیط مداح و قاری و نوع پذیرایی مراسم و آمدن و رفتن میهمانان  و بعد از مراسم به دنبال تامین هزینه های مراسم برود.

واقعا جای ناراحتی است که با این همه مشکل  که در مسجدسلیمان داریم از عوارض به حقی که  از شیر مادر هم مباح تر است باید محروم باشیم.

امینی تصریح کرد: اقایان عزیز وزارت نفت و گاز حقوقمان را پرداخت کنید.ای کاش نمایندگان خوزستانی ها در مجلس شورای اسلامی بجای پیگیری دو درصد از نفت  برای عمران خوزستان بدنبال استعصال ارزش افزوده نفت و گاز می رفتند.

آقای روحانی  در سفری که به اهواز داشت  لایحه اش را  به مجلس فرستاد اما مجلس 290نماینده دارد از 31استان و قبول نمی کنند  دو درصد نفت را فقط برای خوزستان باشد  اما ارزش افزوده نفت و گاز برای 30 یا 40 شهر نفتی کشور چیز زیادی نیست.

نماینده محترم مسجدسلیمان می تواند به عنوان نماینده نفتی ترین شهر خاورمیانه بحث ارزش افزوده را که از نفت و گاز برداشته شد پیگیری بکند و با جذب این درآمد ها دنیایی از گرفتاریها در منطقه رفع خواهد شد و میتوان بیشتر از گذشته به آبادانی و خدمت رسانی به مردم پرداخت